Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Marketing : de essentie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789043033954 Year: 2016 Publisher: Pearson Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëen van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt Marketing, de essentie dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelaties op een heldere en bondige manier. In deze herziene en geactualiseerde editie van Marketing, de essentie wordt nog meer aandacht besteed aan de marketing van diensten en aan nieuwe marketinginstrumenten zoals social media. Actuele en aansprekende praktijkvoorbeelden uit Nederland en Vlaanderen verduidelijken de theorie.


Book
Marketingbeleid : theorie en praktijk.
Authors: --- ---
ISBN: 9034109399 Year: 1997 Publisher: Deurne MIM (Moderne Instructie Methoden)


Book
Grondslagen van de marketing.
Author:
ISBN: 9020732986 Year: 2004 Publisher: Groningen Stenfert Kroese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Net als het bedrijfsleven heeft ook het hoger onderwijs te maken met voortdurend veranderende behoeften. De auteur analyseert de meeste recente ontwikkelingen in de marketingomgeving en speelt daarbij optimaal in op de wensen en behoeften van het onderwijs. Grondslagen van de marketing is prettig leesbaar, duidelijk ingedeeld en beslissingsgericht. Het biedt een "state-of-the-art"-overzicht van de nieuwe prioriteiten in de marketing. Tientallen actuele visies van Nederlendse topmanagers en professoren, en talloze praktijkvoorbeelden laten zien hoe bedrijven de marketingtheorie met succes toepassen. De uitgebreide lijst van marketingbegrippen maakt Grondslagen van de marketing tot een onmisbaar naslagwerk.


Book
Durven ondernemen
Author:
ISBN: 9038201249 9038201966 Year: 1999 Publisher: Gent Academia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij de oprichting van een nieuwe zaak of onderneming komt heel wat kijken. Op een heldere en beknopte wijze geeft de auteur in dit boek een overzicht van de voornaamste elementen die verbonden zijn met het bedrijfsleven. Naast de eigenlijke oprichting komen ook de financiële aspecten aan bod. (Bron: covertekst)


Book
Marketing : de essentie
Authors: ---
ISBN: 9789043036528 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëren van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Aan de basis hiervan liggen het doorgronden van de behoeften en wensen van de klant, het besluit welke deelmarkten de organisatie het best kan bedienen, en de ontwikkeling van waardeproposities waarmee de organisatie klanten aan zich kan binden, ze kan behouden en groei kan realiseren. Als de organisatie dit goed doet, plukt ze de vruchten op het gebied van marktaandeel, winst en klantaandeel. Meer dan andere marketingboeken presenteert en ontwikkelt Marketing, de essentie dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelatie - van begin tot eind - op een heldere en bondige manier.De nieuwste inzichten op het gebied van zowel marketingtheorie als marketing in de praktijk worden behandeld. Het plaatst marketing in een innovatief kader, waarin marketing wordt gezien als de kunst en de wetenschap van het creëren van waarde voor de klant om daar waarde van de klant voor terug te krijgen. Marketing, de essentie biedt een praktische benadering, concepten worden toegepast in veel (lokale) voorbeelden waarin bekende en minder bekende bedrijven marketinguitdagingen beoordelen en oplossen.Laat je inspireren door Marketing, de essentie en je zult ontdekken hoe belangrijk klantwaarde is, zowel in theorie als in de praktijk!Nieuw in deze editieIn de nieuwe editie van Marketing, de essentie is de structuur nog verder verbeterd, waarbij er meer focus ligt op de geïntegreerde marktbenadering. Daarnaast worden alle belangrijke trends in de marketingwereld uitgebreid besproken. Zo is vooral het hoofdstuk over online marketing flink geüpdatet en uitgebreid. Maar ook thema?s zoals customer journey, de deeleconomie en disruptive innovation komen aan bod.De theorie wordt extra aantrekkelijk en toegankelijk gemaakt door nieuwe casestudy?s en aansprekende voorbeelden uit Nederland en België, waarbij er in de nieuwe editie meer aandacht is voor de b2b-markt.Ten slotte speelt de digitale leeromgeving MyLab een grotere rol. Naast extra cases en opdrachten kunnen studenten hier toetsen en animaties van belangrijke onderwerpen en modellen vinden. Voor docenten zijn er inhoudelijke powerpoints, een docentenhandleiding, extra toetsvragen met antwoorden en uitwerkingen bij de cases beschikbaar.bron : http:/www.pearson.nl


Book
Economie vandaag 2021
Authors: ---
ISBN: 9789401477994 Year: 2021 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Economie vandaag is een complete en overzichtelijke inleiding tot het opleidingsonderdeel economie in het hoger onderwijs. Het boek slaat een brug tussen theorie en actualiteit en is een aantrekkelijk instrument om inzicht te verwerven in de verschillende facetten van het economische leven.Elk boek geeft bovendien toegang tot het online leerplatform economievandaag.be.Via dynamische figuren en digitale begeleiding bij de zelftoetsen en opgaven kan je als student de leerstof inoefenen en beter begrijpen. Daardoor leent Economie vandaag zich uitstekend tot zelfstudie.https://www.academiapress.be/nl/economie-vandaag-2021


Book
Principes van marketing.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9043010715 9789043010719 Year: 2006 Publisher: Amsterdam Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt de lezer de meest complete en actuele inleiding in alle aspecten van moderne marketing. Met het oog op het toenemend belang van globalisering en e-business plaatsen de auteurs het marketingvak nadrukkelijk in een mondiale context. Het boek bevat onder meer ruim zestig actuele Nederlandse en Vlaamse cases. Principes van marketing past ene praktisch managementperspectief toe op de diverse marketingthema's. daarmee, en dankzij een breed palet van didactische extra's, is dit boek bij uitstek geschikt voor tal van economische en bedrijfskundige opleidingen in het hoger onderwijs. Op grond van uitgebreid marktonderzoek in de Benelux zijn in deze vierde Nederlandse editie van 'Principes van marketing' belangrijke verbeteringen aangebracht in inhoud en structuur, illustratieve voorbeelden, praktijkmateriaal en didactiek. Op de bij het boek geleverde dvd staan videocases aan de hand waarvan studenten kunnen zien hoe marketing in de praktijk werkt bij bedrijven als MTV, Bacardi, Rabobank en Bertolli. Op de voor studenten en docenten vrij toegankelijke Nederlandstalige site www.pearsoneducation.nl/kotler zijn per hoofdstuk extra cases, oefenmateriaal, relevante links, PowerPoint-slides en online testmogelijkheden te vinden.

The costs and benefits of price stability
Author:
ISBN: 0226240991 9786611223373 1281223379 0226241769 9780226241760 9780226240992 9781281223371 6611223371 Year: 1999 Publisher: Chicago : University of Chicago Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In recent years, the Federal Reserve and central banks worldwide have enjoyed remarkable success in their battle against inflation. The challenge now confronting the Fed and its counterparts is how to proceed in this newly benign economic environment: Should monetary policy seek to maintain a rate of low-level inflation or eliminate inflation altogether in an effort to attain full price stability? In a seminal article published in 1997, Martin Feldstein developed a framework for calculating the gains in economic welfare that might result from a move from a low level of inflation to full price stability. The present volume extends that analysis, focusing on the likely costs and benefits of achieving price stability not only in the United States, but in Germany, Spain, and the United Kingdom as well. The results show that even small changes in already low inflation rates can have a substantial impact on the economic performance of different countries, and that variations in national tax rules can affect the level of gain from disinflation.

Keywords

Economic policy and planning (general) --- Prices --- Monetary policy --- Inflation (Finance) --- Price regulation --- Congresses --- Government policy --- politique economique --- politique des prix --- inflation --- impot sur le capital --- politique fiscale --- international --- AA / International- internationaal --- DE / Germany - Duitsland - Allemagne --- ES / Spain - Spanje - Espagne --- GB / United Kingdom - Verenigd Koninkrijk - Royaume Uni --- US / United States of America - USA - Verenigde Staten - Etats Unis --- 333.841 --- 380.3 --- 333.846.2 --- NBB congres --- -Price regulation --- -Monetary policy --- -Inflation (Finance) --- -338.526 --- Monetary management --- Economic policy --- Currency boards --- Money supply --- Government price control --- Government price regulation --- Price control --- Price stabilization, Governmental --- Pricing --- Regulation of prices --- Trade regulation --- Anti-inflationary policies --- Commercial products --- Commodity prices --- Justum pretium --- Price theory --- Consumption (Economics) --- Cost --- Costs, Industrial --- Money --- Cost and standard of living --- Supply and demand --- Value --- Wages --- Willingness to pay --- economisch beleid --- prijsbeleid --- inflatie --- vermogensbelasting --- fiscaal beleid --- internationaal --- Inflatie. --- Prijsbeleid. --- Verband tussen de geld-, bank- en kredietpolitiek en de prijzen. --- -Law and legislation --- Law and legislation --- Congresses. --- -politique economique --- Government policy&delete& --- Precios --- Política y gobierno --- Congresos, conferencias, etc. --- Regulación de los precios --- Inflacción (Finanzas) --- Política monetaria --- E-books --- 338.526 --- Inflatie --- Verband tussen de geld-, bank- en kredietpolitiek en de prijzen --- Prijsbeleid --- Inflation (finance) --- Monetary policy - Congresses --- Inflation (Finance) - Congresses --- Price regulation - Congresses --- Prices - Government policy - Congresses --- federal reserve, bank, banking, banker, international, global, inflation, fed, economic, economy, economics, price, low level, rate, article, 1990s, contemporary, modern, 20th century, gains, welfare, united states, germany, spain, uk, america, tax, taxes, capital, income, cost, benefit, analysis, essay collection, textbook, academic, scholarly, research, college, university.


Book
Inleiding tot de economie.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9061862787 Year: 1988 Publisher: Leuven Universitaire pers Leuven


Book
De zichtbare hand : het conflict tussen economie en politiek.
Author:
ISBN: 9020913743 9789020913743 Year: 1986 Volume: vol *9 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Economic nationalism --- Economic planning --- Economic policy --- Economie --- Economisch beleid --- Economische politiek --- National planning --- Politiek --- Politiek [Economische ] --- Politique --- Politique économique --- State planning --- 338.22 --- Political science --- #ECO:01.01:economie algemeen --- #ECO:01.02:economie theorie geschiedenis denken --- #ECO:01.11:economie politiek economisch perspectief --- Administration --- Civil government --- Commonwealth, The --- Government --- Political theory --- Political thought --- Politics --- Science, Political --- Social sciences --- State, The --- Economische organisatieleer. Economisch beleid. Economische politiek --- Belgium --- Economic policy. --- Economics. --- Political science. --- Economie en politiek --- Economie en politiek. --- 338.22 Economische organisatieleer. Economisch beleid. Economische politiek --- cultuurpolitiek --- overheidssector --- overheidsbemoeiïng (x) --- prijzen [culturele prijzen, ...] --- cultuurpolitiek (x) --- #C9111 --- 351.1 --- 336.830 --- 336.834 --- 380.3 --- Geschiedenis van het economisch denken (economisch denken en economische scholen, geschiedenis van de economie) --- Overheidstaken : economie --- vrije verkeershuishouding en geleide economie --- Financiële tegemoetkomingen van de Staat volgens voorwerp: algemeenheden. Ondernemingscentra. --- Financiële tegemoetkomingen van de Staat voor de industrie. --- Economic order --- politiek --- Economic policy and planning (general) --- economie --- Economics --- 32 --- 330 --- C3 --- economische groei --- sociale zekerheid --- 330.8 --- Economie/algemeen --- Economisch denken en economische scholen --- Politieke economie --- 328 --- 330.1 --- 338.2 --- 340.9 --- Academic collection --- #gsdbS --- #SBIB:33H000 --- 321.2 --- 331.31 --- 336.01 --- 338.40 --- 368.40 --- BE / Belgium - België - Belgique --- Assistance Bijstand --- Economie Economie --- Etat Staat --- Finances Financiën --- Politique Politiek --- Société Maatschappij --- 33 --- #C9203 --- Economic theory --- Political economy --- Economic man --- 330.1 Economische grondbegrippen. Algemene begrippen in de economie --- Economische grondbegrippen. Algemene begrippen in de economie --- 33 Economie. Economische wetenschappen. Staatshuishoudkunde --(algemeen) --- Economie. Economische wetenschappen. Staatshuishoudkunde --(algemeen) --- 32 Politiek. Staatskunde. Staatswetenschappen --(algemeen) --- Politiek. Staatskunde. Staatswetenschappen --(algemeen) --- politique --- Kunst en cultuur --- Economie: algemene werken --- Economisch beleid van de overheid --- Overheidsbemoeiing op economisch gebied --- Financiële tegemoetkomingen van de Staat volgens voorwerp: algemeenheden. Ondernemingscentra --- Financiële tegemoetkomingen van de Staat voor de industrie --- Industrieel beleid: algemeenheden --- Sociale voorzorg en verzekeringen. Sociale zekerheid: algemeenheden --- Prijsbeleid --- Political aspects --- 33 Economics. Economic science --- Economics. Economic science --- 32 Politics --- Belgium - Economic policy

Listing 1 - 10 of 10
Sort by